Kennisbank voor Tuin

Veelgestelde vragen

Gezien op eigen huis en tuin: wat is het product dat is verwerkt?

Alle inspiratiepagina’s met productvermelding vind je hier.

Wanneer is de showtuin in kampen open?

Elke werkdag vrij toegankelijk tijdens kantoortijden (08:00-17:00 uur). Let op: wij verkopen niet rechtstreeks aan particulieren, hiervoor zoek je een MBI-dealer bij jou in de buurt.

Is er iemand in de mbi showtuin (kampen) die mij kan rondleiden?

Nee, helaas is er geen verkoopmedewerker aanwezig aangezien wij niet rechtstreeks aan particulieren verkopen.

Kan ik als particulier rechtstreeks kopen bij MBI?

Wij verkopen niet rechtstreeks aan particulieren, hiervoor zoek je een MBI-dealer bij jou in de buurt.

Ik wil graag een brochure ontvangen.

Als particulier kun je een brochure aanvragen bij een dealer.

In andere gevallen kun je contact opnemen via infobouw@mbi.nl voor de bouwbrochure en infotuin@mbi.nl voor de tuinbrochure.

Waar kan ik terecht voor reclamaties?

In eerste instantie kun je terecht bij de dealer waar je het product hebt gekocht. Wanneer in overleg met de dealer wordt vastgesteld dat de reclamatie niet afdoende door hen kan worden afgehandeld, zal deze jou verwijzen naar onze Service Dienst. Let op: de dealer dient hiervoor een formulier bij ons in.

Met welk voegmiddel kan ik mijn MBI bestrating het beste voegen?

Raadpleeg ons voegadvies om te bepalen welk voegmiddel geschikt is voor jouw type ondergrond en bestrating.

Is mijn gewenste product op voorraad? / Gewenste artikel is uit assortiment, wat nu?

Ben je particulier of hovenier, dan verwijzen wij je door naar ons landelijk dealernetwerk voor actueel aanbod en voorraden. Wij houden onze dealers continu op de hoogte van onze voorraadstanden en levertijden. Is jouw gewenste GeoCeramica® tegel tijdelijk niet op voorraad bij de dealer of uit het assortiment, dan kun je de dealer vragen naar een vervangende GeoCeramica® tegel.

Als dealer willen wij MBI in ons assortiment opnemen.

Neem voor een afspraak contact op met Sales afdeling via +31 383 994 200.

Waar vind ik legvoorbeelden?

Legverbanden voor wildverband tegels vind je hier.

Waar vind ik GeoCeramica® specials (traptreden, zwembadranden, etc.)?

Speciale GeoCeramica® elementen kun je bestellen via de dealer. Je kunt kiezen uit een aantal standaard opties of op maat gemaakte elementen.

Kan ik GeoCeramica® ook als plavuis (zonder onderbeton) bestellen?

Ja! Al onze GeoCeramica® tegels kunnen ook als plavuis (mee)besteld worden bij de dealer.

Hoe kan ik vlekken verwijderen uit mijn betontegels?

De beste manier om betontegels met beschermlaag te reinigen is met warm water en milde, professionele schoonmaakmiddelen. Lees meer in onderhoudstips.

Hoe leg ik GeoCeramica® tegels met een ‘print’ design het beste?
De meeste designs zijn patroonloos en kunnen in elke richting op elkaar aangesloten worden. Het design van de Tulipani dient echter gedraaid te worden tijdens het leggen, tot de beste positie ten opzichte van de andere tegels is verkregen.